Dersin Adı | Görsel Hikayeleştirme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 308 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrenciye istedikleri mesajı iletmek ve izleyicileri ile iletişime geçmek için kuvvetli bir yöntem olarak görsel hikayeleştirmeyi tanıtmaktır. Öğrenciler çeşitli analog ve dijital çizim yeteneklerini birleştirerek gerçek hayat reklam senaryoları için el çizimi ve dijital elementlerden oluşan karışık medya illüstrasyonları ve resimli taslaklar çizmek için kendi yeteneklerine güven duymayı öğrenecekler ve dijital çizim ile resimli taslaklar konularında kişisel bir tarz geliştirme imkanı bulacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği görsel hikayeleştirme kavram ve tekniklerini kapsamaktadır. Öğrenciler görsel hikayeleştirme tekniği olarak çeşitli analog ve dijital çizim yeteneklerini birleştirme üzerinde yoğunlaşacak ve bu öğrenecekleri bu becerilerini gerçek hayat reklam senaryoları için karışık medya illüstrasyon ve resimli taslakları çizmek için kullanacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Görsel Hikayeleştirme • Temel Kavramlar ve Terimler | |
2 | Hikaye Yapısı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları | |
3 | Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması | |
4 | Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması | |
5 | Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları | |
6 | Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması | TESLİM Ödev 1 |
7 | Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması | |
8 | Görsel Dilin Kullanımı: Çizgi, Şekil, Perspektif • Ödev 2: Storyboard Uygulaması | |
9 | Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Ödev 2: Storyboard Uygulaması | |
10 | Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Proje: Eskiz Çalışmaları | TESLİM Ödev 2 |
11 | Kamera Açılarının Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması | |
12 | Kamera Açılarının Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması | |
13 | Kamera Hareketinin Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması | |
14 | Kamera Hareketinin Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması | |
15 | Projelerin yeniden gözden geçirilmesi ve değerlendirmesi | TESLİM Proje |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Wendy Tumminello, “Exploring Storyboarding”, (Canada: Thomson/Delmar Learning, 2005), ISBN-13: 978-1-4018-2715-1. Patti Bellantoni, “If It's Purple, Someone's Gonna Die: The Power of Color in Visual Storytelling”, (Focal Press, 2005), ISBN 0-240-80688-3 Francis Glebas, “Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation”, (Focal Press, 2009), ISBN 978-0-240-81076-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest