DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Görsel Hikayeleştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 308
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrenciye istedikleri mesajı iletmek ve izleyicileri ile iletişime geçmek için kuvvetli bir yöntem olarak görsel hikayeleştirmeyi tanıtmaktır. Öğrenciler çeşitli analog ve dijital çizim yeteneklerini birleştirerek gerçek hayat reklam senaryoları için el çizimi ve dijital elementlerden oluşan karışık medya illüstrasyonları ve resimli taslaklar çizmek için kendi yeteneklerine güven duymayı öğrenecekler ve dijital çizim ile resimli taslaklar konularında kişisel bir tarz geliştirme imkanı bulacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çeşitli analog ve dijital çizim yöntemlerini birleştirerek karışık medya illüstrasyon yapmayı öğreneceklerdir.
  • Sektörel reklam senaryoları için digital ve analog çizim teknikleri ile storyboard yaratmayı öğreneceklerdir.
  • Öğrencilerden istenilen mesajı izleyicilerine kuvvetli bir şekilde iletebilmeleri için görsel hikayeleştirme tekniklerini kullanmayı öğreneceklerdir.
  • Tamamlanmış projelerden kayda değer bir portfolio yaratacaklardır.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği görsel hikayeleştirme kavram ve tekniklerini kapsamaktadır. Öğrenciler görsel hikayeleştirme tekniği olarak çeşitli analog ve dijital çizim yeteneklerini birleştirme üzerinde yoğunlaşacak ve bu öğrenecekleri bu becerilerini gerçek hayat reklam senaryoları için karışık medya illüstrasyon ve resimli taslakları çizmek için kullanacaklardır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Görsel Hikayeleştirme • Temel Kavramlar ve Terimler
2 Hikaye Yapısı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları
3 Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması
4 Hikaye Yapısı • Ödev 1: Storyboard Uygulaması
5 Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 1: Eskiz Çalışmaları
6 Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması TESLİM Ödev 1
7 Karakter ve Mekan Tasarımı • Ödev 2: Storyboard Uygulaması
8 Görsel Dilin Kullanımı: Çizgi, Şekil, Perspektif • Ödev 2: Storyboard Uygulaması
9 Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Ödev 2: Storyboard Uygulaması
10 Görsel Dilin Kullanımı: Işık, Renk, Hareket • Proje: Eskiz Çalışmaları TESLİM Ödev 2
11 Kamera Açılarının Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması
12 Kamera Açılarının Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması
13 Kamera Hareketinin Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması
14 Kamera Hareketinin Hikaye Anlatımına Etkisi • Proje: Storyboard Uygulaması
15 Projelerin yeniden gözden geçirilmesi ve değerlendirmesi TESLİM Proje
16 Dersin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Wendy Tumminello, “Exploring Storyboarding”, (Canada: Thomson/Delmar Learning, 2005), ISBN-13: 978-1-4018-2715-1.

Patti Bellantoni, “If It's Purple, Someone's Gonna Die: The Power of Color in Visual Storytelling”, (Focal Press, 2005), ISBN 0-240-80688-3

Francis Glebas, “Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation”, (Focal Press, 2009), ISBN 978-0-240-81076-8

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
4
2
8
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest